

A CITROËN TUDÁSA A PROFI ÜGYFELEK SZOLGÁLATÁBAN
A bevezetése óta közel 800 000 példányban elkelt, rendkívül sikeres CITROËN Jumper számára új korszak kezdődik. A CITROËN mérnökei szakértelmüket ezúttal a kishaszongépjármű-kínálat javára kamatoztatták, mely négy egymástól jól megkülönböztethető, egymást kiegészítő modelljével – Nemo, Berlingo, Jumpy és Jumper – a piac egyik leggazdagabb választékának számít.
Az új CITROËN Jumper tökéletesen illeszkedik ebbe a modellkínálatba. Legfőbb ismertetőjegyei:
• határozottan modern, ugyanakkor funkcionális dizájn, LED-es nappali lámpákkal és új fényszórókkal. A domború motorháztető és a védelmező lökhárító robusztussá teszi az orr-részt, a felületek vonalai viszont kellőképpen dinamikusak. Az új CITROËN Jumperen természetesen megtalálhatók a márka jellegzetes jegyei, felépítése és ergonómiai kialakítása – a külső mérethez képest kiemelkedő nagyságú hasznos térfogat következtében – jelentősen megkönnyíti a mindennapi használatot, elsősorban a rakodást. A kerékdobok közt mért 1,42 méteres rakodási szélességével, ill. 1,87 méteres hasznos szélességével az új CITROËN Jumper a kategória legjobbjának számít;
• példátlan kényelem: a fedélzeti komfortról az optimális kialakítású vezetőhely, az állítható rugózású vezetőülés, a könyöktámaszok, az állítható deréktámasz, a műszerfalon elhelyezett sebességváltó kar és egy megemelhető íróasztalka gondoskodik. A Bluetooth kihangosító szettet és egy USB-portot magában foglaló Connecting Boxnak köszönhetően a külső eszközök csatlakoztatása sem probléma, ráadásul az új CITROËN Jumper a kategóriában elsőként 5 colos színes érintőképernyővel rendelkezik, melyről immár az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – is vezérelhetők;
• a nagyobb biztonságot szolgáló technológiák: intelligens kipörgésgátló rendszer, Hill Descent Control (lejtmenetvezérlő), programozható sebességszabályozó- és -korlátozó berendezés, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, keréknyomás-ellenőrző rendszer;
• kifogástalan minőség és alacsony fenntartási költségek: a CITROËN Jumpert a még nagyobb megbízhatóság érdekében több mint 4 millió km-en tesztelték. A fenntartási költségek is csökkentek: egyes változatokon az előző generációhoz képest közel 15%-kal lett alacsonyabb a fogyasztás, az e-HDi 130 és az e-HDi 150 motorokhoz pedig Stop&Start funkció társul1, ami városi forgalomban 0,5 l/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez.
A különböző szakmák igényeinek megfelelendő, az új CITROËN Jumper valamennyi karosszériaváltozatát (a lemezelt furgontól a minibuszig) magas minőség jellemzi.
HATÁROZOTTAN MODERN, UGYANAKKOR FUNKCIONÁLIS DIZÁJN
Gyökeresen új stílus
Az új CITROËN Jumper modern megjelenésével lépést tart a korral, de funkcionális jellemzőiből sem veszített, hiszen alapvető célja, hogy tulajdonosát szolgálja. A robusztus és védelmet nyújtó új lökhárítóból, az izmos új első sárvédőkből és az új motorháztetőből az dinamizmus és masszív erő árad.
Az új CITROËN Jumper orr-része egyben a márka új arculati elemeit is hordozza: új a logó, a hűtőrács és a robusztusabb megjelenés érdekében megnyújtott első világítótestek. A magasan elhelyezett, sima üvegű, krómozott szegélyű új fényszórókhoz LED-es nappali fény is rendelhető, amelyek még karakteresebbé teszik az autót, és a jobb láthatóság révén növelik a biztonságot.
A modell hátul is méretes lökhárítót kapott, mely elhelyezésével is jelzi, milyen könnyű a be- és kirakodás. Az új hátsó lámpák függőlegesen, magasan helyezkednek el. Korszerű stílusuk mellett hatékonyan látják el funkciójukat, és gondoskodnak a megfelelő láthatóságról.
Az új CITROËN Jumper belseje a funkcionalitás, a kényelem és a jó közérzet jegyében egységes és letisztult. A kormányt újratervezték: modernebb, szögletesebb formája révén összhangban van a jármű robusztus jellegével, és biztosabban simul a kézbe. Az utastér korszerű megjelenését kiemeli az autórádió-kínálattal párhuzamosan megújult új műszerfali vezérlőkonzol. Az utastér presztízsét emeli az új szövetkárpit is.
GAZDAG MODELLVÁLASZTÉK
Az új CITROËN Jumper négyféle hosszméretben, három különböző tengelytávval (3 m, 3,45 m, 4,04 m) és háromféle belmagassággal (H1, H2, H3) kerül forgalomba. Ez azt jelenti, hogy összesen nyolcféle – 8–17 m3 térfogatú – karosszériaváltozat közül lehet választani.
Az ügyfelek speciális igényeihez igazodva a modellkínálat a következő karosszériaváltozatokat tartalmazza:
• lemezelt és üvegezett furgon,
• kibővített 7 személyes vezetőfülke (a Durisottival közös fejlesztés),
• plató + sima (3 személyes) vagy dupla (7 személyes) kabin
• 335, ill. 435 Heavy 5 műszakilag megengedett össztömegű billenőplatós (a Gruau-val közös fejleszté),
• karosszériaátalakításhoz előkészített változatok: csupasz alváz, dupla kabin, alváz-kabin stb.
Az új CITROËN Jumper 5-9 személy szállítására alkalmas minibusz változatban is kapható.
A be- és kirakodást megkönnyítő felépítés és ergonómiai kialakítás
Az új CITROËN Jumper felépítése a hasznos térfogat/külső méret, ill. az ergonómia szempontjából referencia értékű:
• a kategória legjobb kerékdobok között mért rakodási szélessége: 1,42 m,
• 1,87 m hasznos szélesség,
• a legjobb furgonokéval vetekedő, 4,07 métert is elérő hasznos hosszúság,
• 8–17 m3 hasznos térfogat.
A be- és kirakodási műveletek megkönnyítése érdekében az új CITROËN Jumper az alábbiakat kínálja:
• akár 1,25 m széles oldalsó tolóajtók,
• a kategória legjobb méretű, akár 2,03 m magas hátsó ajtói,
• 96°-ban, ill. egy elrejthető szerkezettel 180°-ban nyitható hátsó ajtók (opciós változatban a nyílásszög 270°-ra növelhető),
• 49,3–60,2 cm magasságú raktérküszöb,
• pneumatikus hátsó felfüggesztés, mely 7 cm-res távon változtatja a hasmagasságot, és amely terheléstől függetlenül állandó magasságszintet biztosít
PÉLDÁTLAN KÉNYELEM
Valódi élettér
Az új CITROËN Jumper utasterére különös gondot fordítottak. Minden eddiginél jobban emlékeztet a személygépjárművekre, de továbbra is a praktikumra és az ergonómiára helyezi a hangsúlyt, igazi mobil irodaként szolgál. A vezetőfülkét úgy tervezték, hogy maximális kényelmet és gondtalan mindennapokat biztosítson a jármű valamennyi utasának. A magasan elhelyezett műszerfal kellemessé teszi a vezetést, és rendkívül praktikus. A műszerek és a vezérlők szem előtt vannak, ill. kézre állnak, akárcsak a dönthető és megemelhető íróasztalka, melyen a vezető a keze ügyében tarthatja a szükséges iratokat, vagy a sebességváltó kar, melynek elhelyezése ergonómiai szempontból és a felszabaduló hely miatt is ideális.
Az új CITROËN Jumperben tíz tárolórekesz gondoskodik a hatékonyságról és a jól szervezettségről, köztük több aprócikktároló, kulcsra zárható kesztyűtartó egy laptopnak is elegendő hellyel, a középkonzolon kialakított – igény szerint nyitott vagy zárt és hűthető – tárolók, a vezetőfülke ülései alatt található két tároló stb. A napellenzők fölött egy 22 literes tágas tetőpolc is húzódik, mely kívülről nem látható.
Az új CITROËN Jumperben a szériafelszereltség része a telefon vagy laptop csatlakoztatására alkalmas 12 voltos aljzat, mely ideális helyen, a műszerfal közepén kapott helyet.
Az optimális munkakörülmények érdekében az új CITROËN Jumper ülései rendkívül kényelmesek, és nagyon jó oldaltartást biztosítanak. Állítható magasságú és kiszerelhető fejtámaszokkal, dönthető háttámlával, könyöktámasszal, hosszirányú beállítási lehetőséggel és állítható deréktámasszal rendelkeznek. A vezetőülés rugózása a vezető testsúlyától (40–130 kg) függően állítható.
Bővülő telekommunikációs lehetőségek
Az új CITROËN Jumperben elérhető a Bluetooth kihangosító szettet és egy USB-portot magában foglaló Connecting Box. Az opcionális audio streaming funkciónak köszönhetően az utasok mobiltelefonján tárolt zenei fájlok akkor is meghallgathatók, ha a telefon nincs kábellel az audiorendszerre kötve.
Az autóban a kategóriában elsőként 5 colos érintőképernyő található, mely az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – mellett a rádió, a telefon és a fedélzeti számítógép vezérlését is lehetővé teszi.
A NAGYOBB BIZTONSÁGOT SZOLGÁLÓ TECHNOLÓGIÁK
A tervezők kiemelt figyelmet szenteltek a biztonságnak, ezért az új CITROËN Jumper több, a kategóriában újdonságnak számító felszereléssel rendelkezik:
• intelligens kipörgésgátló (CTI): a rendszer gyenge tapadású útfelületen (hóban, jégen, sárban stb.) javítja a gépjármű meghajtását. Amikor a CTI azt érzékeli, hogy nem megfelelőek a tapadási feltételek, és ez megnehezítheti a gépkocsi indítását és haladását, átveszi az ASR kipörgésgátló funkció szerepét: maximális nyomatékot juttat a legjobban tapadó kerékre, és így megfelelő motorműködést és iránytartást biztosít. A funkciót a műszerfali nyomógombbal lehet bekapcsolni. A rendszer 30 km/h feletti sebességnél automatikusan kikapcsol (a jelzőlámpa azonban tovább világít), de amint a gépjármű sebessége ismét 30 km/h alá csökken, automatikusan újra bekapcsol. A funkciót menet közben a nyomógomb megnyomásával lehet semlegesíteni;
• HDC rendszer (Hill Descent Control = lejtmenetvezérlő): a CTI rendszer részét képező funkció sáros vagy kavicsos lejtőn megkönnyíti a gépkocsi leereszkedését. Építési területre történő behajtáskor csökken a megcsúszás és a motor felpörgésének veszélye. A funkciót egy műszerfali nyomógombbal lehet bekapcsolni, de csak minimum 8%-os lejtőn lép működésbe. Használatával a gépkocsi sebessége állandóan 30 km/h alatt tartható, amikor pedig a vezető átlépi ezt a határt, a funkció automatikusan kikapcsol. A semlegesítés a műszerfali nyomógomb segítségével történik;
• programozható sebességszabályozó és -korlátozó: a szériában vagy opciós felszerelésként kínált berendezés a domborzati viszonyoktól függetlenül (a gázpedál használata nélkül) a gépkocsivezető által beprogramozott sebességen, ill. az alatt tartja a gépjárművet. A vezető a gázpedálra lépve és/vagy a kormánynál elhelyezett bal oldali kapcsolókarral módosíthatja a sebességet;
• véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL): az extraként kínált funkció a belső visszapillantó tükör fölött elhelyezett kamera segítségével folyamatosan figyeli az utat. A hosszanti útburkolati jelek (folytonos, ill. szaggatott felfestések) indexelés nélkül történő átlépése esetén hangjelzés kíséretében kigyullad egy visszajelzés a műszerfalon;
• keréknyomás-ellenőrző rendszer: a gépkocsi valamennyi kereke nyomásérzékelővel van ellátva, és defekt, ill. nyomásveszteség esetén a vezető pontos információt kap az érintett gumiabroncsról;
• tolatókamera: az overlays funkcióval is kérhető rendszer hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan bekapcsol. A pótféklámpánál elhelyezett kamera által közvetített kép az 5 colos érintőképernyőn látható. A parkolást jelentősen megkönnyítik a tolatókamera képén feltüntetett színes segédvonalak (overlays), melyek a hátsó lökhárító és az esetleges akadályok közti távolságot mutatják;
• lopásvédelem biztonsági kamerával: a hátsó ajtók nyitásakor a kamera automatikusan megjeleníti a gépjármű hátsó környezetét az érintőképernyőn.
KIFOGÁSTALAN MINŐSÉG ÉS ALACSONY FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEK
A minőség a megbízhatóság és a tartósság szolgálatában
Az új CITROËN Jumpert a szakértők több mint 4 millió kilométeren tesztelték, így minőségi szempontból is érdemes minden szakember bizalmára. A modellnek többféle típusú teszten is helyt kellett állnia:
• összesen 30 000 km-en tesztelték rossz útviszonyok között – üresen és teljes rakománnyal – a karosszériafelépítmény, a kényelem és a tartósság ellenőrzése céljából,
• 1000 alkalommal végeztek vele gázlótesztet 10 cm-es vízben a tömítések ellenőrzése végett, rozsdaálló tulajdonságait pedig néhány centis sós vízben tették próbára,
• úttartási képességét gyenge tapadású útfelületen több mint 500 alkalommal kellett bizonyítania,
• 500 alkalommal tesztelték az ajtók záródását is, 10 éven át tartó fokozott igénybevételt véve alapul.
A még megbízhatóbb működés és a minél tartósabb használat érdekében az új CTROËN Jumperen számos fejlesztés történt:
• újratervezték a lengéscsillapító bakokat,
• a jobb tömítettség érdekében új tűzfalkeretet alkalmaztak,
• megerősítették a zsanérokat és az ajtókat, valamint a karosszériaszerkezetet,
• a HDi 110, 130 és 150 motorokon újragondolták a befecskendező-rendszert,
• hatékonyabbá, időtállóbbá és csendesebbé tették a fékrendszert stb.
Alacsony fenntartási költségek
A professzionális ügyfelek pénztárcáját kímélendő, az új CITROËN Jumper egyes változatain a jelenlegi modellhez képest akár 15%-kal is sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást (például az L3H2 HDi 130 BVM6 furgon esetében vegyes ciklusban a jelenlegi 8,7 l/100 km helyett az új változat fogyasztása mindössze 7,4 l/100 km), és alacsonyabb lett a CO2-kibocsátás szintje is. A Stop&Start funkcióval rendelkező e-HDi 130 és e-HDi 150 motornál az ilyen technológiával nem rendelkező változatokhoz képest egyes esetekben városi forgalomban 0,5 l/100 km üzemanyag-megtakarítást és kilométerenként 5-6 grammal kevesebb CO2-kibocsátást mértek.
A hatékony motoroknak köszönhetően nemcsak az üzemanyag-, de a karbantartási költségek is csökkentek, mivel az új CITROËN Jumperre a kategória egyik legelőnyösebb karbantartási periódusa vonatkozik: a karbantartás előírt gyakorisága akár 48 000 km, ill. 2 év is lehet. Az új CITROËN Jumper ezzel a teljes birtoklási költség (TCO) tekintetében a legjobbak között foglal helyet.
Az új CITROËN Jumper motorkínálatában hat nagyteljesítményű és hatékony dízelmotor szerepel:
• A HDi 110 (81 kW – 110 LE DIN -– 250 Nm 1750 ford./percnél) motort alacsony fogyasztás és kényelmes használat jellemzi. Különösen városi vezetéshez ajánlott. 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik hozzá.
• A HDi 130 (96 kW – 130 LE DIN – 320 Nm 1800 ford./percnél) motor vegyes használat esetén kiváló kompromisszumot kínál a teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság szempontjai között. A motorhoz 6 fokozatú mechanikus sebességváltó társul. Stop&Start technológiával felszerelt változata, az e-HDi130, kiváló fogyasztási (6,6 l/100 km) és CO2-kibocsátási (175 g/km) jellemzőkkel bír.
• A HDi 150 (110 kW – 150 LE DIN – 350 Nm 1750 ford./percnél) motort azoknak a figyelmébe ajánljuk, akik a nagy teljesítményt és nyomatékot, illetve a jó gyorsulási jellemzőket díjazzák. Ehhez az erőforráshoz 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik, és szintén létezik e-HDi változata is.
• A HDi 180 (130 kW – 177 LE DIN – 400 Nm 1400 ford./percnél) motor a legnagyobb modellváltozatokhoz és a nagy teljesítményt igénylő terheléshez ideális. 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik hozzá.