Maros Autóház logo

C3 Picasso

-0mm00nku-1cwaafnzz604a03z-zzzzzzzz-001-01.106182

C3 Picasso- Az ékszerdoboz

Picasso egy ecsettel is varázsló volt. Sokan a modernista kor legjelentősebb festőjének tartják.
Nos, a C3 Picasso is modern, merész, variálható. Érdemes felfedezni, megismerni.
A Citroën kreativitását megtestesítő C3 Picasso merész stílusával és innovatív felépítésével hívja fel magára a figyelmet: minimális külső méretei mellett maximális világosságot és belső teret biztosít. Intuitív és praktikus variálhatósága minden igényt kielégítő, rendkívüli alkalmazkodóképességgel ruházza fel az autót minden élethelyzetben. A nagyteljesítményű, gazdaságos és környezetbarát motorokkal hajtott C3 Picassót menettulajdonságai, fürgesége és játékossága a vezetési élményt és az utazás örömét kereső ügyfelek kedvencévé teheti. A szlovákiai Nagyszombaton gyártott gépkocsi arra hivatott, hogy a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modellekhez hasonlóan – amelyek 2008-ban a legkelendőbb egyterűek voltak Európában –, saját piaca meghatározó szereplőjévé váljon. A C3 Picassót rendhagyó stílusa teszi különlegessé. Vonalai és formái közvetlenül tükrözik az autó személyiségét és erényeit.C3 Picasso formája azonnal szembeötlő. Szögletes kialakítása, amelyet a lekerekített sarkok tesznek finomabbá, tágas belső teret sejtet.

  • A C3 Picasso egyedi formája tökéletesen illeszkedik a határozott egyéniségű Citroën modellek sorába. A rövid kinyúlások arról tanúskodnak, hogy a tervezésnél az utastér nagyságára helyezték a fő hangsúlyt. Többek között ennek köszönhető az autó figyelemreméltó kompaktsága és kormányozhatósága. A teljesen függőleges vonalvezetésű hátsó részben az optimális csomagtér térfogat biztosítására való törekvés tükröződik. Ezen adottságaival a C3 Picasso az egyterűek vonzó és egyben pimasz személyiségű, új típusát testesíti meg. Az elegáns utastér jól tükrözi a minőségi kivitelt, ami a C3 Picassót a versenytársak mezőnyéből kiemelő, újabb ütőkártyát jelent. A műszerfalborítás megválasztása, amelynek anyaga valóban lágy, valamint a számos díszítőelem alkalmazása, a rakodóhelyek gondos kialakítása, a felület mintázatának megválasztása szintén a kiviteli minőséget érzékelteti.
  • A 4,08 m hosszú, 1,73 m széles és 1,62 m magas C3 Picasso a méreteivel is igazolja sokoldalú használatát. Ez elsősorban a C3 Picasso merőben új formavilágának eredménye, amely a nagy helykínálattal rendelkező és variálható egyterűek, valamint a szabadidő-autók keresztezéséből jött létre, az autózás és a szabadság örömének ígéretét hordozva magában. Az új modell, a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modellekhez hasonlóan, felfrissíti a szegmens egyterűinek gyakran túl hagyományosnak tartott képét. A meglepően kompakt C3 Picasso a városi közlekedésben kétségkívül erénynek számító adottságokkal bír. Ennek azonban a belső tér egyáltalán nem látja kárát, ami az autó kivételes felépítésének tudható be. A hátsó tér függőleges kialakításának köszönhetően két gépkocsi közé parkolás, ill. más városi manőverek végrehajtásakor könnyen érzékelhetők az autó külső méretei. A járdaszegélyek közötti mindössze 10,6 m-es fordulókör szintén megkönnyíti a manőverezést.

    A 2,54 m hosszú tengelytáv és a függőleges hátsó rész nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a helykínálat hosszanti és függőleges irányban is referenciának számítson. Azonban főként a belső felépítésnek köszönhető, hogy a C3 Picasso páratlan helykínálatot biztosít. A gépkocsi hasznos belső hosszúsága 1663 mm, ami a kategória legjobbjai közé tartozik. A magasított ülések – elöl 370 mm – kifejezetten nagy lábteret biztosítanak a hátsó utasok számára. Az optimális hátsó helykínálat főként az első üléseknél és a hátsó üléspadnál alkalmazott vékony háttámlájú üléseknek köszönhető. A hosszirányban rendelkezésre álló tér tekintetében az autó a felsőbb kategória számos egyterűjével is felveszi a versenyt. A térdmagasságban mért lábtér még előretolt üléspad esetén is rendkívül kényelmes. A 122 mm magas hátsó fejtér is figyelemreméltó. A könyökmagasságban mért szélesség szintén kiemelkedő: 1,43 m-es, ill. 1,40 m-es méretével, elöl és hátul egyaránt a szegmens legjobbjának számít. A példaértékű helykínálat elérése nem megy a csomagtartó térfogat rovására. Éppen ellenkezőleg. A csomagtartó befogadóképessége 5 személyes kialakítás esetén a kalaptartóig akár 500 literes (VDA), ami a szegmensen belül a legnagyobb. Optimális kialakítás esetén – összecsukott hátsó üléspaddal – a rendelkezésre álló térfogat akár az 1506 litert is elérheti!

  • A 150 milliméternyit elcsúsztatható hátsó üléseknek köszönhetően tetszés szerint, könnyen növelhető akár a csomagtartó térfogata, akár a hátsó helykínálat. A teljesen különálló ülések 1/3-2/3 arányban osztottan dönthetők. Az üléstámlák tetején található működtető karok segítségével az ülések egy kézzel, egyetlen mozdulattal összecsukhatók. A műveletet az is megkönnyíti, hogy akár a csomagtartó felől, akár az üléspad két részével külön-külön is elvégezhető. Az üléspad hátratolása, ami az összecsukásához szükséges, automatikusan és egyidejűleg történik. A fenti rendszert egy rendkívül ötletes, mozgatható csomagtér padló egészíti ki. A könnyen kezelhető csomagtér padló két különböző szintre helyezhető: – felső pozícióba helyezve, teljesen egy síkba kerül a csomagtér küszöbbel, így rakodáskor megkíméli a hátat. A hátsó üléspad összecsukásakor szintén teljesen sík rakodófelület alakítható ki egészen az első üléssorig. A hátsó ülések háttámláján elhelyezett mágneses padlólapokkal alakítható ki az összefüggő sík padlófelület az üléspad és a csomagtér padló között. Az ülések pozíciójától függetlenül, a három részre osztott csomagtakaró fedél segít elrejteni a csomagtartó tartalmát. Szükség esetén a csomagtakaró fedél a csomagtartó padlója alá helyezhető; – alsó pozícióba helyezve, a mozgatható csomagtérpadló segítségével növelni lehet a csomagtartó térfogatát. Az Exclusive szinten széiafelszereltségként kínált „Voyage” csomagnak köszönhetően, a C3 Picasso a rakodófelület hosszát tekintve utoléri a kategóriában referenciának számító modelleket. Ez a kiemelkedő hosszúság az első utasülés háttámlájának asztalka helyzetbe döntésével érhető el. A művelet itt is egy mozdulattal, erőfeszítés nélkül elvégezhető a háttámla felső részén elhelyezett ergonómikus kezelőkar segítségével. A háttámla előre döntésével és az üléspad összecsukásával a rakodófelület hossza több mint 2,41 méterig növelhető a csomagtérnyílás és a műszerfal között. Az „Voyage” csomag másik ütőkártyáját a sílécalagút jelenti. Ez két modulból áll: a háttámlába teljesen beépített első modul lehajtható, két részből álló rakodófelületet kínálva, ahol például egy hordozható DVD-lejátszó is elhelyezhető. A második modul egy nyílásban ölt formát, amelynek segítségével – még 4 személyes kialakítás esetén is – hosszú tárgyak szállíthatók. A csomag kínálatában a lehajtható asztalkák is megtalálhatók, amelyek olvasólámpával és pohártartóval is rendelkeznek. A C3 Picasso kesztyűtartója rendkívül tágas. Befogadóképessége 9 liter, ami a szegmens legjobbjai közé tartozik. Többek között egy 1,5 literes palack is elfér benne. A csillapított nyitású fedéllel zárható kesztyűtartó hűthető, amennyiben az autó klímaberendezéssel van felszerelve.
  • A három részre osztott szélvédőnek köszönhetően – amelyet eddig csak néhány felsőbb kategóriás egyterűnél alkalmaztak –, a vezetőhelyről páratlan periférikus kilátás nyílik az útra. A szélvédő keskenyebb első két oszlopa még kevésbé zavarja a kétszemes látást: a szabad, panoráma kilátás nem csak kivételes látáskomfortot biztosít a vezetőnek, hanem a biztonságot is jelentősen növeli. A szélvédő első oszlopainak « eltűnése » a szegmensen belül a legnagyobb, 29,5°-os látószöget biztosít oldalirányban. A lefelé nyúló, nagyméretű első háromszög-ablakok szintén hozzájárulnak a kilátási szög növeléséhez. Felfelé szintén kitűnő a kilátás, amit a 26°-ra növelt függőleges síkban mért kilátási szög biztosít. A szélvédőt optikailag meghosszabbító panoráma üvegtető, amely opcióként kapható, valódi fényfürdőt biztosít az utasoknak. A kivételesen nagy – 1208 mm hosszú és 818 mm széles – üvegtetőn át szabadon árad be a külső fény. A hatalmas üvegfelületek, a három részre osztott, széles szélvédőtől kezdve, a hátsó szélvédőn keresztül az oldalsó üvegfelületekig, rendkívül barátságos hangulatot teremtenek. A teljes üvegfelület az üvegtetővel együtt elérheti a 4,52 m2-t!
  • A C3 Picasso minőségére a tervezéstől a gyártásig különösen nagy gondot fordítottak, mivel az utasoknak nyújtott utazási élmény a megbízhatóságon és a kifogástalan általános minőségen is múlik. A C3 Picasso teljes mértékben tükrözi a gyártó platform-politikáját. A PSA Peugeot Citroën csoport által kifejlesztett 1- es padlólemezre épülő legújabb modellek számos mechanikai alkatrészét és elektronikus rendszerét átveszi. A gépkocsi megbízhatóságát, valamint a különböző anyagok küllemi minőségét laboratóriumi körülmények között végzett tartóssági próbákkal ellenőrizték. A teszteket normál használati körülmények között végzett, hosszú menetpróbák egészítették ki. A kereskedelmi bevezetésig közel négymillió kilométert tettek meg különböző időjárási feltételek és szélsőséges viszonyok között annak érdekében, hogy a C3 Picasso rendkívül magas minőségi színvonalát bizton garantálják. A C3 Picassót a PSA Peugeot Citroën nagyszombati gyáregységében szerelik össze. A 2006 októberében felavatott gyártóközpont ISO 9001 minősítéssel rendelkezik. A gyáregység a sajtolás, a hegesztés, a fényezés és az összeszerelés tekintetében is a legújabb technológiákat alkalmazza. Nagyszombaton, a C3 Picasso gyártásánál a PSA legújabb gyártási rendszerének eljárásait alkalmazzák. A kidolgozási szakasz és sorozatgyártás kezdetétől bevezetett rendszer magas követelményszintet állít fel és a legkisebb hibát is rendkívül hatékonyan és gyorsan kezeli.
  • A gépkocsi elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel és alsó háromszög lengőkarokkal, valamint stabilizátor rúddal rendelkezik. A hátsó futómű deformálódó kereszttartóra épül. Méretezése és nagyfokú szilárdsága kiváló menettulajdonságokat biztosít. A C3 Picasso a kiviteli szintektől és a motoroktól függően 195/60 R15 Michelin Energy Saver gumiabroncsokkal ellátott 15 colos, 195/55 R16 Michelin Energy Saver gumiabroncsokkal ellátott 16 colos, illetve opcióként 205/45 R17 Michelin Pilot Exalto 2 gumiabroncsokkal ellátott 17 colos kerekekkel van felszerelve. A gépkocsi szériafelszereltségébe változó rásegítésű elektromos szervokormány tartozik. A rásegítés mértéke a sebességtől és a kormányelfordítás szögétől függ, így a használati feltételeknek legmegfelelőbb szolgáltatást nyújtja. Nagy sebességnél a kormánymű a fokozottabb biztonság érdekében határozottabb, kis sebességnél pedig a manőverezés megkönnyítése céljából könnyebb kormányzást biztosít. A C3 Picasso magas színvonalú aktív biztonságot kínál, amely egyrészt a rendkívül biztonságos menettulajdonságainak, másrészt pedig a hatékony fékrendszerének köszönhető. Kényes helyzetekben a vezetést segítő elektronikus rendszerek egész sora lép működésbe. A C3 Picasso szériafelszereltségébe tartozó ABS-t és elektronikus fékerő elosztót (REF), vészfékezés rásegítő (AFU) és automatikusan bekapcsoló vészvillogók egészítik ki. Az opcióként megrendelhető ESP (HDI 110-ben széria) szintén szerepel a kínálatban: a talajtapadás csökkenése esetén az elektronikus menetstabilizáló rendszer automatikusan korrigálja az autó mozgási pályáját, miközben az ASR rendszer megakadályozza a kerekek kipörgését.
  • Két, Airdream® jelzést viselő dízelmotor, mely jelzést csak a Citroën típuskínálat legkörnyezetkímélőbb autói érdemelnek ki: – a HDi 90-es motor: 66 kW CEE (90 LE EGK) teljesítményt ad le, 1750-es percenkénti fordulatszámon éri el 215 Nm maximális nyomatékát. Hengerűrtartalma 1560 cm3, 5 fokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik hozzá, CO2 kibocsátása pedig 125 g/km, ami rendkívül mérsékeltnek tekinthető (16 colos keréktárcsával és vegyes fogyasztásnál); – a HDi 110 FAP motor: szériatartozékként részecskeszűrővel (FAP) van felszerelve. Hengerűrtartalma 1560 cm3 és 16 szelepes hengerfejjel rendelkezik; teljesítménye 80 kW CEE (109 LE EGK) és már 1750-as percenkénti fordulatszámon 240 Nm nyomatékot ér el. Az « overboost » funkciónak köszönhetően – amely lehetővé teszi a feltöltési nyomás pillanatnyi növelését –, 260 Nm-re növelhető a nyomaték. Szintén 5 fokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik hozzá, CO2 kibocsátása 130 g/km (16 colos keréktárcsával és vegyes fogyasztásnál). – Két benzinmotor, amelyek a BMW csoporttal közösen kifejlesztett benzinmotorok új generációjához tartoznak: – a VTi 95-ös motor: az 1397 cm3 hengerűrtartalmú alapmotor, amelyhez megfelelő áttételezésű, 5 fokozatú sebességváltó kapcsolódik, 70 kW CEE (95 LE EGK) teljesítményre képes és 4000-es percenkénti fordulatszámon éri el 135 Nm-es nyomatékát; – a VTi 120-as motor: már most megfelel a jövőben bevezetésre kerülő Euro 5 környezetvédelmi előírásoknak, rendkívül rugalmas és nagyteljesítményű. 5 fokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik hozzá. Hengerűrtartalma 1598 cm3, 6000-es percenkénti fordulatszámon 88 kW (vagy 120 LE EGK) teljesítményt ad le. Maximális nyomatéka 4250-es percenkénti fordulatszámon 160 Nm. A 95 LE-s VTI motor a C3 Picassóban debütál márkánk kínálatában.
  • A C3 Picasso minden utasa számára hatékony utasbiztonsági felszereléseket kínál: mindegyik ülés hárompontos biztonsági övvel van felszerelve. Az első ülések biztonsági övei magasságban állíthatók. Az automata biztonsági övek szériatartozékként pirotechnikai övfeszítővel – mely az ütközés érzékelésekor a felsőtest jobb megtartását, rögzítését biztosítja – és överő határolóval rendelkeznek. A magasabb felszereltségi szinteknél, a biztonsági öv csatoldali ágán elhelyezett második övfeszítő egy esetleges ütközéskor megakadályozza a medence előrecsúszását. Mind az öt ülés a biztonsági övek bekapcsolását, ill. kikapcsolását érzékelő rendszerrel van felszerelve. A Collection szinttől rendelkezésre álló rendszer vizuális és hangjelzésekkel figyelmezteti a vezetőt. A figyelmeztető rendszer rendkívül hathatós segítséget jelent, különösen a hátul utazó gyermekek övhasználata tekintetében. A C3 Picasso szériafelszereltségébe a vezetőoldali frontális légzsák melyeket a térd és a lábszár védelmét biztosító, visszahúzódó kormányoszlop egészíti ki. Az első utas testi épségét szintén egy frontális légzsák – amely gyerekülés behelyezésekor kiiktatható –, valamint egy oldallégzsák védi. A C3 Picasso a tetőbe beépített két függönylégzsákkal is felszerelhető, melyek az összes utas számára védelmet nyújtanak. Az oldal és függönylégzsákok a Collection szinttől szériatartozékok. A gyermekülések optimális rögzítésének biztosítása érdekében, a C3 Picasso hátul a két szélső ülésen szériatartozékként két Isofix gyerekülés rögzítővel van felszerelve. Ezenkívül a C3 Picasso elektromos gyermekzárral is felszerelhető, amely a hátsó ajtók zárását és az elektromos hátsó ablakemelők működtetését kombinálja. A belső visszapillantó tükör felett elhelyezett tükörnek köszönhetően, a két első utas hátrafordulás nélkül is szemmel tarthatja a gyermekeket (Collection szinttől széria).

 

Ár és felszereltség listaKészlet árlistaMéret és műszaki adatokModell katalógusSzín, kárpit katalógus